Wednesday 27 January 2016

Episodul 4 - Registrul comerțului

Am fost să îmi ridic Certificatul de înregistrare, apoi am plecat de la Registrul comerțului.
După 30 de secunde m-am întors...
Certificatul de înregistrare nu vine singur, ci cu încă 3 documente atașate:
  • Certificat constatator (privind activitatea la beneficiari și/sau în afara sediilor proprii);
  • Certificat constatator (privind activitatea la sediul profesional);
  • Rezoluția.
Mă apucasem să frunzăresc aceste pagini (de curiozitate, dar și pentru a verifica corectitudinea informațiilor) și am observat că îmi greșiseră adresa de domiciliu (era trecută cea a sediului). Așadar, după 30 de secunde de la intrarea în posesia certificatului, le-am semnalat eroarea și a rămas să vin după rezoluția corectată peste câteva zile. Ce mă bucur că am verificat la fața locului certificatul!


Având totuși certificatul de înregistrare, m-am mobilizat și în a-mi comanda chitanțierele (eu fac parte din excepțiile care nu au obligativitate de a folosi casă de marcat, voi reveni asupra subiectului). Tot cu ocazia aceasta, am cumpărat și un Registru jurnal de încasări și plăți. Voi mai avea nevoie și de alte tipizate, dar e timp pentru fiecare. Și, bineînțeles, de ștampilă.


Am trecut și pe la Finanțe, de la ei am luat formularul 220 - Declarație privind venitul estimat / norma de venit. Pe siteul ANAF apar două variante (doar primele două pagini):
Eu am găsit varianta din anul 2013 la birouri, dar dacă le compari, vei vedea ca diferențele nu sunt majore. Totuși, văzând acum varianta 2016, o prefer (înțeleg mai bine ce câmpuri să completez). Concret, în formularul vechi era câmpul „comerciale”, în formularul 2016 este actualizat cu „activități de producție, prestări servicii, comerț”. Mult mai elocvent! În plus, în fișierul pdf există paginile cu instrucțiuni de completare a formularului, care diferă între cele două variante.

Pentru depunerea acestui formular, am înțeles că voi avea nevoie și de copii după restul actelor (C.I., act spațiu, probabil și după certificatul de înregistrare la Registrul comerțului). Însă nu este urgent, poate fi depus în termen de 30 de zile de la începerea activității. 


Am înțeles că formularul 070 - Declaraţie de înregistrare fiscală/ declaraţie de menţiuni/declarație de radiere pentru persoanele fizice care desfăşoară activităţi economice în mod independent sau exercită profesii libere nu mai este obligatoriu. Voi mai cerceta aspectul. Pentru curioși, și acest formular este de găsit în două variante pe internet: din anul 2016 și din anul 2013.


Mai vreau să mă documentez despre registrul unic de control. Din câte am înțeles, acesta este obligatoriu. Se comandă de la Finanțe, conform instrucțiunilor:
  • se achită 30 lei în Trezorerie, în contul menționat la ei; chitanța e necesară în original și copie;
  • mai sunt necesare: copie C.U.I., copie C.I. delegat;
  • programul de eliberare este între 8:30-12:30, de luni până joi.


Tot pe lista de „vreau să știu mai multe despre...”, se găsesc și:
  • registrul obiectelor de inventar;
  • declarația 600.


Dar, pentru azi, am aflat / învățat suficiente lucruri.

PS: pentru cei care se gândesc că vor avea nevoie de casă de marcat și nu știu de unde să o ia: oferte vor veni, pe mine m-au sunat două firme azi pe principiul „am văzut că v-ați făcut firmă, noi avem case de marcat, vreți o ofertă?”. 

No comments:

Post a Comment